Diensten van Bonnet

Wij zijn een mobiel gevestigd kantoor en dat wil zeggen dat we op een moderne manier ons bedrijf runnen. Als ondernemer net als u staan wij als adviseur met het kantoor stevig in het ondernemende Brabantse land, maar ook daarbuiten. Met onze dienstverlening richten wij ons vooral op accountantswerkzaamheden en belastingadvies. Wij zijn als MKB-adviseur de sparringpartner voor u en onze gevarieerde cliëntenportefeuille bij hun bedrijfsvoering. Wij vinden dat actieve betrokkenheid bij uw bedrijf en uw persoonlijke financiële situatie een must is. U moet tevreden zijn met ons werk, dan pas zijn wij tevreden.

Wij passen onze service flexibel aan op uw bedrijf. Waar u zelf sterk in bent kunt u zelf doen, en wat u wilt uitbesteden kan bij ons. Direct contact vinden wij daarin de sleutel. Wij willen graag weten wie u bent en welk bedrijf u heeft. Wij analyseren uw bedrijfsprocessen met name op cijfermatig gebied. Wij kunnen u ook adviseren en ondersteunen als het niet om cijfers gaat. Ieder bedrijf is uniek, dus voorafgaand vindt er een duidelijk overleg plaats over de te nemen acties en gewenste ondersteuning.

Onderstaand leest u meer over onze verschillende diensten.

Bel vrijblijvend:

t: 040-3030707

Financiële administratie / accountancy

Een boekhouding voeren is geen ingewikkelde zaak mits goed opgestart en goed onderhouden. U kunt het zelf doen met ondersteuning van ons kantoor of wij doen het voor u. Invoeren van financiële administraties per maand, kwartaal of per jaar: snel, vakkundig en persoonlijk.

Onze dienstverlening bestaat voornamelijk uit samensteldiensten:

  • Samenstellen en/of beoordelen van jaarrekeningen;
  • Financiële administratieve dienstverlening;
  • Subsidiecontroles;
  • Bijzondere onderzoeken (overnameonderzoeken, deskundigenonderzoeken voor rechtbanken en dergelijke)

Onder financiële administratieve dienstverlening verstaan wij:

  • administratieve verwerking van uw mutaties;
  • aangiften omzetbelasting;
  • debiteurenbewaking;
  • incasso werkzaamheden;
  • tussentijdse rapportages;
  • telefonische ondersteuning

Van belang is voor de diensten dat de aanlevering van de boekhoudkundige stukken compleet en tijdig gebeurd. Desgewenst komen wij die bij u ophalen of wij verzorgen de administratie ter plekke. Wij zorgen er dan voor dat we onze werkzaamheden zo effectief en efficiënt mogelijk uitvoeren. Ons doel is om uw verwachtingen op dit gebied waar te maken en zo mogelijk te overtreffen. We kijken niet alleen naar het verleden, maar juist ook naar de toekomst. We verrassen u graag met nieuwe inzichten en mogelijkheden die bijdragen aan het succes van uw onderneming.

Belastingadvies

Alle aangiften die de fiscus van u verlangt kunnen wij voor u verzorgen. Bij problemen of onduidelijkheden hebben wij direct contact met de belastingdienst. Of het nu gaat om omzetbelasting, inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting Wij helpen u verder. Wij adviseren u daarbij scherp en doelgericht. Als wij het niet zelf weten, ondanks de brede basiskennis hebben wij fiscalisten waar wij mee samenwerken die het wel weten met een specialisme op de verschillende belastingonderdelen. 

Met een gedegen kennis van belastingwetgeving kunnen wij voor u persoonlijk, de ondernemer, veel betekenen.
Voor de fiscale aspecten bij een herstructurering of inbreng van uw eenmanszaak of VOF in een B.V. of voor advisering over de overdracht van uw onderneming aan uw kinderen kunt u bij ons terecht. We zijn u graag van dienst op de volgende gebieden:

  • Omzetbelasting
  • Inkomstenbelasting
  • Loonbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Dividendbelasting
  • Erf- en schenkbelasting

Mocht het voorkomen dat u het niet eens bent met een beslissing van de fiscus, dan verzorgen wij namens u alle correspondentie met de Belastingdienst. Of het nu gaat om het indienen van een bezwaar- of beroepsschrift of om het aanvragen van uitstel, Bonnet neemt u alle werk uit handen.

Loon- en salarisadministratie

Loonstroken moeten kloppen en exact voldoen aan alle wet- en regelgeving. Dat vraagt specifieke kennis en ervaring.
Wij verzorgen uw complete loon- en salarisadministratie, zonder dat u daar enig omkijken naar heeft. U levert maandelijks uw gegevens aan per e-mail of telefoon. Vervolgens heeft u binnen twee werkdagen uw loonstroken in huis.
Wij kunnen u ook ondersteunen in het opstellen van arbeidsovereenkomsten, eventueel vooraf berekeningen maken en adviseren bij allerlei personeelsproblematiek. Ook begeleiden wij u kundig bij boekenonderzoeken van o.a. de fiscus, waarbij desgewenst vooraf een risico – analyse wordt opgemaakt.

De basis salarisadministratie bestaat uit:

  • loonstroken per werknemer;
  • jaaropgave;
  • salarisbetalingsoverzicht;
  • journaalpost voor uw financiële administratie;
  • digitale aangifte loonheffing;
  • alle relevante overzichten